Helene Sjöholm

Hej allihopa!

Idag har det verkligen varit en musikdag. Klockan tolv samlades vi i folketspark och fick träffa Helene Sjöholm. Riktigt mysig männsika måste jag säga. Hon berättade lite om hur hon börjat med musiken och vad Kultur/Musikskolor betytt för henne, hon är nämligen ambasadör för SMoK (Svenska Musik och Kulturskolverket, eller nåt). Sen började vi repetera alla låtar som hon skulle sjunga med i och det gick mycket bra. Kl.16 började konserten, men våran Blåsorkester var inte föränn efter pausen, dvs. kl.17. Vi spelade bl.a Sol, vind och Vatten och Gabriellas sång (ur filmen Så som i himlen)
Sen var konserten slut kl. 18 och då åkte jag hem och satte mig här :)

Men snart måste jag äta något och öppna mina So-böcker och börja plugga Geografi... inte det roligaste precis. Men det är sånt man måste göra om man vill klara sig i skolan. Så nu måste jag stänga ner det här. PussPuuss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0